A csillagos égbe emelkedett a Google tulajdonosa, az Alphabet nyeresége az első negyedévben annak köszönhetően, hogy az emberek a bezártságban a korábbinál is több időt töltenek internetezéssel - derül ki a BBC cikkéből. A nettó profit 162 százalékkal, 17,9 milliárd dollárra ment fel az egy évvel korábbihoz képest, miközben a hirdetési bevétel harmadával hízott. A hírre 4,5 százalékkal erősödtek a cég részvényei a zárás utáni tőzsdei kereskedésben

Az elmúlt évben az emberek a Google keresőjét és sok más online szolgáltatását használták arra, hogy hírekhez jussanak, megtartsák a kapcsolatukat a világgal és szórakozzanak - értékelte az eredményt Sundar Pichai az Alphabet és a Google vezérigazgatója. Az elemzők számítottak a jó eredményre, mivel a világon egyre jobban felszabadulnak a gazdaságok a zárlatok alól, így a cégek egyre többet költenek reklámra.

A Google keresőüzletága 30 százalékkal 31,9 milliárd dollárra, a YouTube videómegosztó szolgáltatás 49 százalékkal, hatmilliárd dollárra növelte bevételét. A cég úgy csapott le a pandémiának köszönhető lehetőségekre, ahogy egy dagadt macska ráugrik a tejfölre - mondta Sophie Lund-Yates, a Hargreaves Lansdown pénzügyi cég elemzője. A Google ugyan start-up-kultúrájáról híres, ám ma már sokkal inkább egy óriási hirdetési vállalkozás.

Az egyetlen nehézség, amivel a vállalatnak szembe kell néznie az, hogy a világ országai szabályozni akarják a területükön folytatott tevékenységét. A kormányok úgy gondolják, hogy a zsíros bevételből, ami a Google-hoz befolyik nekik is jár egy falat adók formájában. Az amerikai és európai hatóságok ugyanakkor egyelőre nem jutottak túl azon, hogy keressék a technológiai cégek tevékenységének új szabályozási lehetőségeit.