Az Európai Bizottság jóváhagyta, hogy a Meta Inc. irányítást szerezzen a Kustomer Inc. felett. A vevő a Facebook, a WhatsApp, az Instagram és a Messenger anyavállalata; a szintén amerikai Kustomer pedig egy kicsi, de gyorsan növekvő szereplő az ügyfélkapcsolat-kezelő szoftverek piacán.

Ezek lényege, hogy egyetlen átlátható felületbe integrálják a különböző kommunikációs csatornákat (például telefon, e-mail, SMS, WhatsApp, Messenger vagy Instagram) és az ügyfélkapcsolatok kezeléséhez szükséges információkat - például a vásárlás előzményeit, visszatérítéseket, panaszokat - ezzel könnyítve a cégek számára a fogyasztókkal való érintkezést.

Az összefonódás olyan tagállami áttétel révén került az Európai Unió Bizottsága elé, melynek célja a digitális piacokat érintő összefonódások versenyhatásainak alaposabb vizsgálata - derül ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) közleményéből.

Az uniós versenyhivatalok – így a magyar versenyhatóság is – egy Tanácsadó Bizottságon keresztül működnek közre az eljárásban, és szavaznak a Bizottság döntéstervezetéről és a részletes vizsgálatot követően kötelezettség előírása mellett engedélyezte az összefonódást.

A Meta a versenyaggályok orvoslása érdekében vállalta, hogy legalább 10 évig megkülönböztetésmentes hozzáférést biztosít minden ügyfélkapcsolat-kezelő szoftver szolgáltató számára a kommunikációs csatornái integrálásához szükséges informatikai felületekhez - írja a GVH.