A második negyedévben 41,383 milliárd forint bevételt és 17,397 milliárd forint kamat és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredményt (EBITDA) ért el a Telenor Magyarország Zrt., szemben az egy évvel korábbi 44,477, illetve 18,495 milliárd forinttal - írja az MTI-Eco. A társaság közleménye szerint annak ellenére, hogy a Telenor mindent megtesz, hogy új termékekkel és szolgáltatásokkal lendületet adjon a piacnak, a rövid távra vonatkozó pénzügyi számok még mindig a recesszió hatását tükrözik. Az árbevétel 3,1 milliárd forinttal maradt el 2010 második negyedévében az egy évvel korábbitól, ami főként a hívásvégződtetési díjak 2010. januári csökkentéséből fakadó összekapcsolási árbevétel visszaesésével, valamint a kimenő hívásokból származó árbevétel csökkenésével magyarázható. A piaci hatások miatt az előfizetések száma 28 ezerrel, 3,554 millióra csökkent a negyedév végére. A legnagyobb visszaesés a feltöltőkártyás ügyfelek szegmensében történt. A Telenornak a használt kártyák száma alapján számított negyedév végi piaci részesedése 32,9 százalék volt, ami enyhe csökkenés 2010 első negyedévéhez képest. A 2010 júniusi 27 százalékos MBI piaci részesedés stabil második helyet biztosít a társaságnak a mobil szélessávú internet piacán. Az egyéni előfizetőktől származó alacsonyabb árbevétel miatt az EBITDA egyszeri tételek levonása előtti nominális összege 1,1 milliárd forinttal csökkent 2009 második negyedévével összehasonlítva. A 42 százalékos EBITDA-ráta jelzi, hogy a Telenor működése továbbra is eredményes - áll a közleményben. A működési költségek első félévi összege csökkent a végrehajtott átszervezés és a folyamatos költséghatékonysági törekvések miatt. A beruházási költségek 3 milliárd forintot tettek ki 2010 második negyedévében, és 17 százalékkal maradtak el az egy évvel korábbi szinttől. Az idei beruházásait a Telenor a mobil szélessávú technológiára összpontosítja.