Elkezdte az első 787 Dreamliner utasszállító repülőgép összeszerelését az amerikai Boeing. A 330 férőhelyes gép augusztusban szállhat fel először és májusban adják át megrendelőjének. Több mint egy évtizede ez az első teljesen új típus a repülőgépgyártó kínálatában, különlegessége, hogy ez az első polgári használatba kerülő légi jármű, amelynek törzse és szárnyai alumínium helyett főként kompozit anyagokból készültek. Ez csökkenti a súlyt – s ezzel az üzemanyag-felhasználást – és az anyagfáradásból eredő kockázatokat, továbbá lehetővé teszi, hogy nagyobb ablakok legyenek az utaskabinon. A Dreamliner emellett a Boeing szakértői szerint forradalmasítja a repülőgépgyártást is. Főbb alkatrészeinek előállítását kiszervezték, így amerikai beszállítók mellett japán és olasz cégek is építenek részeket a repülőgépből – a hajtóművek a brit Rolls-Royce gyártmányai –, amelyek három nagy darabban érkeznek meg a Boeing Seattle melletti összeszerelő üzemébe. Ott a dolgozók által big bangnak, az nagy durranásnak nevezett folyamat eredményeként állítják össze a repülőgépet. A kiszervezésnek és az alkatrész-darabszám 50 százalékos csökkentésének köszönhetően már az első 787-es is elkészül 7 hét alatt, miközben a 777-eseket például kétszer ennyi idő alatt rakják össze. A társaság tervei szerint a 100. Dreamliner építésének idejére 6 napra csökkentik ezt az időt, s minden harmadik nap el fogja hagyni egy új Dreamliner a szerelőszalagot. A típus 2004-es bejelentése óta 44 légitársaság 568 megrendelést adott fel rá, amivel a Dreamliner a Boeing történetének legsikeresebb repülőgépe.