Heti rendszeres tehervonat kapcsolat indult a lengyel könnyűipar fellegvára, Lódz és Kína között. Működtetője, a Chengdu Hatrans YHF Intermodal Logistics jelentős befektetői érdeklődésre számít, és még idén átrakodó teherpályaudvart építenek kiszolgálására a városban. A cégben a két legnagyobb kínai logisztikai vállalat vesz részt, amelyek 24 éve vannak jelen a lengyel piacon Hatrans néven. Mintegy próbaként idén már három szerelvényük ment végig az útvonalon, de most megindult a rendszeres járat, amely két hét alatt teszi meg a közel tízezer kilométeres utat, és szervezői szerint ez benne a legfontosabb. Ugyan már létezik néhány tehervonat-járat Kína és Európa között, de ezeken az út mintegy 40 napig tart. A lódzi járat hat országon halad át, de csak két vámvizsgálaton kell átessen: Kínában, és a belarusz-lengyel határon.

A vállalkozás sikere mellett szól, hogy a vasúti szállítás olcsó és viszonylag gyors: a költség a léginek negyede-nyolcada, és kétszer gyorsabb a hajónál. A következő lépés az átrakodó terminál építése Lódz mellett, amit még az idén megkezdenek - közölte Tomasz Grzelak, a Hatrans elnöke. A logisztikai vállalatoknak ugyanis fontos, hogy ellenőrzött hőmérsékleten történjen a rakodás, az időjárási viszonyoktól függetlenül. Az első, "kísérleti" szállítmányok főleg konténerekből álltak, de hamar kiderült, hogy jelentős igény van a raklapos és az ömlesztett áruszállításra - írta a Gazeta Wyborcza. Arra számítanak, hogy a terminál körül jelentős logisztikai bázis jön létre. A hely kiválóan alkalmas erre a célra, két nagyváros - Lódz és Varsó - közelében van, s a raktárak bérlése 30 százalékkal olcsóbb mint Nyugat-Európában.

QP | Quality Placement