Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A Hennes & Mauritz AB (vagyis az H&M divatmárka anyacége) közölte, hogy évi 2 milliárd svéd koronával (77,375 milliárd forinttal) csökkenti költségeit, miután a kiskereskedő Oroszországból való kivonulása, valamint a magasabb ruházati és szállítási költségek miatt a nyeresége visszaesett – számolt be a Bloomberg.

A kiigazított üzemi eredmény 3,01 milliárd koronára esett vissza az augusztusig tartó három hónapban - közölte csütörtökön a svéd olcsó kiskereskedő. Elemzők 4,34 milliárd koronára számítottak. A H&M a hónap elején 4 százalékos árfolyamváltozások nélküli forgalomcsökkenésről számolt be az időszakról.

A H&M korábban közölt 2 milliárd korona egyszeri költséget számolt el az oroszországi tevékenységek felszámolása miatt. A vállalat közölte, hogy a negyedik negyedévben a ruházati cikkek beszerzésének kilátásai nagyon negatívak.

Az Inditex jól hozta az áremeléseket

Helena Helmersson vezérigazgató, aki az évet azzal kezdte, hogy ambiciózus célként tűzte ki az eladások megduplázását 2030-ig, a bevétel növekedésével küzd, még akkor is, amikor a rivális Zara-tulajdonos Inditex SA előretör. 

A hónap elején a spanyol kiskereskedő az áremeléseknek köszönhetően az első félévben 25%-os forgalomnövekedésről és a vártnál jobb nyereségről számolt be. A H&M az árakat kevésbé emeli, mint versenytársai.