Ha a valós életben nem is, a valóságban a Harry Potter márkanév gyakorlatilag a halálán van - állítja a money.com egy neves amerikai reklámszakértőre, Martin Lindstromra hivatkozva. A regény hatodik részének kiadását hatalmas marketing-kampány kíséri: a beharangozó szerint az első öt részből 270 millió példányt adtak el világszerte, és 65 nyelvre fordították le. Az első három rész moziváltozata 2,6 milliárd dollár árbevételt hozott, míg a hatodik rész első könyvkiadásának 10,8 milliós darabszámú első sorozata a legnagyobb, amelyet első kiadásként valaha is kiadtak a világtörténelemben. A megkérdezett szakértő jóslata szerint a Harry Potter név, mint brand annyira kimerült, hogy mindössze hat héttel a bevezetés után már a kutya sem fogja keresni a könyvet. 2003 és 2004 között 20 ezer 7-12 éves gyermeket kérdeztek meg a világ 18 országában a nagy varázslóról és akkor 69 százalékuk állította, hogy egyre kevésbé érdekli a mágus - ennek következményei érhetnek be idénre. Manapság ez az arány már 80 százalék körül lehet - mutatott rá Lindstrom. Más szakértők szerint, mivel minden korosztályban népszerű a könyv és rengeteg féle termék kapcsolódik hozzá, a Harry Potter sorozat termékenyen túlélheti a jelenlegi klimaxos korszakot.