Mialatt a német autópiac több mint 218 ezres eladási darabszámmal 3,3 százalékos növekedést produkált, a dízelbotrányban érintett cégek - az Audi kivételével - kevesebb kocsit adtak el - derül ki a legfrissebb statisztikákból, amelyeket az Autonews tett közzé.

A VW 8,8, a Skoda 7,3, a Seat pedig 2,2 százalékkal adott el kevesebb autót az első hónapban, mint tavaly. Közben a másik két tömeggyártó az Opel és a Ford 21,9, illetve  19,2 százalékkal nőt. Előbbi most mutatta be a Golt-rivális Astrát.

A VW-csoporton belül az Audi számít kivételnek, ugyanis 22,5 százalékkal tudott nőni. Két riválisa a BMW és a Mercedes 3,5, illetve 0,7 százalékkal bővült otthon. A globális eladásokat nézve a három prémiumgyártó egészen más eredményt ért el tavaly.

Ettől függetlenül a VW még mindig messze a legnagyobb piaci részesedéssel bíró gyártó Németországban: januárban az eladások 21,6 százalékát vitte el, míg az Opel 7,6, a Ford pedig 6,8-at.

Megkezdődtek a visszahívások

A VW közben elkezdte visszahívni egész Európában a dízelbotrányban érintett autóit, elsőként a Passatok és az Amarok Pickupok látogathatják meg a szervizeket. A különböző átalakítások és szoftverfrissítések nem vesznek igénybe 45 percnél többet a cég ígérete szerint. Az Audi a következő hónapban indítja a visszahívásokat, a Seat és a Skoda még nem közölt részleteket.

Kinek kedvez a fellendülő európai autópiac?

Az egyre növekvő európai piac a Fordnak és az Opelnek egészen biztosan kedvez majd. Utóbbi más második nyereséges évét zárhatja 2016-ban utóbbi pedig hosszú évek óta először nullszaldós lehet. A Ford vezérigazgatója ráadásul azt is bejelentette, hogy évi 200 millió eurós megtakarítást kíván elérni a cég európai szerkezetátalakítási programjának szigorításával. Ebben 10 százalékkal tervezik csökkenteni az ügyviteli területeken és vezetői szinteken dolgozó alkalmazottainak létszámát. A Ford 6-8 százalékos nyereségkulcsot kíván elérni 2016-ban.