Az idei első három hónapban 31 609 új autót adtak el itthon, amely 29,8 százalékos növekedés az egy évvel és 60,5 százalékos bővülés 2016-hoz képest - derül ki a Datahouse friss adataiból.

Idén a Suzuki teljesen elszakadt a mezőnytől, mivel tavalyhoz képest 71,8 százalékkal nőtt, így piaci részesedését 15,4 százalékra tudta növelni, szemben a tavalyi 11,4 százalékkal. A gyártó több mint kétezerrel növelte eladásait, amely volument egyetlen másik gyártó sem tudta megközelíteni.

A növekedésben az olyan tételek is benne vannak, mint a honvédég 250 darabos Vitara-beszerzése. A Suzuki eladásait a terepjáró hajtja, amelyből majdnem 3 ezer talált gazdára, vagyis a teljes újautó-piac csaknem 10 százalékát a kis SUV adja. A Suzuki húzómodellje még az SX4 S-Cross szabadidő-autó is.

A második helyen immár második éve nem a Skoda, hanem a Ford áll 10,5 százalékkal. Ott a Focus és a Kuga a húzómodellek. Itt meg kell jegyezni, hogy ebben a statisztikában azok az autók is benne vannak, amelyeket forgalomba helyeznek, majd pár hónap múlva adómegfontolásokból kivisznek az országból (reexport).

A Skoda 9,5 százalékos piaci résszel a harmadik. A cseh gyártónál az Octavia, a Fabia és a Rapid a legkedveltebbek, de szépen fogy az állami flották gerincét adó Superb is.

Forrás: Skoda

Itthon az Opel a negyedik 8,6 százalékos résszel. Ez az arány folyamatosan csökkent az elmúlt két évben. Idén is csak 24,6 százalékkal tudtak nőni, amely kevesebb, mint a piaci átlag. Az Opellel kapcsolatos problémákról a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége is beszélt évindító tájékoztatóján. Opel-kereskedések nem teljesítettek valami jól. (Az Opel persze mozgalmas éven van túl, hiszen már nem a GM, hanem a PSA tagjaként működik és számos költségracionalizáló intézkedés vár rájuk.)

Az Opel legnépszerűbb modellje az Astra, amelynek két generációja együtt a harmadik legnépszerűbb itthon a Vitara és az Octavia mögött. Kelendő még a Corsa és a Mokka is.

Forrás: Opel

Az Opelt a Toyota követi 7,4 százalékkal. A cég legnépszerűbb modellje az extrém formájú CH-R, amelyből valóban egyre többet lehet látni az utakon. Ez a 11. legnépszerűbb modell itthon.

A Toyota után Volkswagen (6,7), Dacia (4,8), Kia (4,2) és Renault (4) a sorrend.

A három német prémiummárka közül a Mercedes volt a legerősebb az első negyedévben 1 010 darabos eladással. A márkát a BMW és az Audi követtel 663, illetve 625 darabbal.