A lelkesedés leginkább a második interjúra való megérkezéskor látható a jelölteken, ekkor még az önbizalmuk is a helyén van, hiszen úgy érzik, ők a kiválasztottak, akiket érdemesnek tartottak egy újabb meghallgatásra. A harmadik kör alatt is fennmarad az érdeklődés, a leendő kollégák ekkor már számítanak az ajánlattételre, azonban vannak olyan cégek, amelyek véget nem érő interjúdömpinget tartanak.

Amikor már a sokadik interjúra kerülne sor, joggal merülhet fel a munkavállalóban, hogy van-e értelme - szemlézte a Business Insider írását a portál. Főként a technológiai, a pénzügyi és az energiaszektorban jellemzőek az interjúmaratonok.

A cégek ugyanis szeretnének biztosra menni, mivel rendkívül költséges számukra az új munkaerő felvétele és betanítása. Az interjú fordulókat ezért arra használják, hogy minél több információt megszerezzenek a jelöltekről, ellenőrizzék a referenciákat, és megbizonyosodjanak arról, elég elhivatottak a munka iránt.

A többkörös interjúk körülményességét a HR-es szakemberek is észlelték, ezért a toborzás elindult az egyszerűsítés irányába.