A DisplaySearch piackutató intézet adatai szerint Samsung Electronics Co. maradt a világ legnagyobb LCD-forgalmazója. A dél-koreai társaság 1,8 milliárd folyadékkristályos képernyőt értékesített júniusban, amivel a világpiac 26,2 százalékát birtokolja. A vállalat ezzel már a 38. egymást követő hónapja ül az LCD-piac trónján. A második az LG Display Inc., 1,34 milliárddal, a harmadik a tajvani AU Optronics 1,18 milliárddal. A Samsung LCD-paneleket előállító részlege ezer milliárd von (994 millió dollár) üzemi nyereséget ért el az elmúlt negyedévben. Az üzemiprofit-ráta 21 százalékra csökkent az első negyedévi 23-ról, de bőven több a tavaly ilyenkori 8,7 százaléknál. Ez azt jelzi, hogy az LCD-gyártás nyereségességének növekedési ciklusa elérhette a csúcspontját. A Samsung több új üzeme is megkezdi a működését a következő negyedévekben, ezért túlkínálat és árcsökkenés várható az LCD-paneleket használó termékek, köztük a lapos tévék piacán. A Samsung vezetése szerint ugyanakkor a vállalat teljes régi és új LCD-gyártó kapacitását lekötötték megrendelésekkel.