Európa légterét több sztrájk is sújtotta az elmúlt hónapban, ugyanakkor nem látszódnak jelek, hogy a munkabeszüntetések hulláma csitulna, mivel a két legnagyobb légitársaságnak újabb akciókkal kell számolniuk - írja a MarketWatch. A British Airwaysnek kellett szembenéznie a legnagyobb csapással eddig. A hétvégén széleskörű sztrájkba kezdett a személyzet, ami miatt csupán félgőzzel működtették a rövid távolságra repülő gépeiket, és a hosszú távolságra repülő gépeknek csupán 20 százaléka működött. Péntektől pedig újabb sztrájkra készülhetnek. A légitársaság és a Unit szakszervezet közel egy éve tárgyal a fizetések és munkahelyi feltételek megváltoztatásáról. A karácsonyi ünnepek alatt 12 napos sztrájkot terveztek, amit éppen hogy sikerült elkerülni, illetve későbbre csúsztatni. Legutóbb épp a múlt hétvégén léptek akcióba az alkalmazottak. A Brits Airways szerint egyedül az időjárásnak köszönhetően maradhatna el a munkabeszüntetés, mivel nem látnak esélyt a szakszervezet követeléseinek teljesítésére. A cég szerint ugyanis nincs lehetőség az engedményekre, ha nem tudnak visszatérni a nyereségesség elfogadható szintjére, amihez nagyjából 60 millió fontos költségcsökkentésre lenne szükség. A légitársaság figyelmeztetett, hogy rekord veszteséget jelenthet idén. A British Airwaynek ugyanakkor most több ideje van, hogy tervezzen a sztrájk időtartamára. Egy közelmény szerint a nagy távolságra közlekedő gépek 78 százaléka és a rövid távra repülők 50 százaléka fog működni a péntektől kezdődő sztrájk első két napja során. Korábban elemzők úgy becsülték, hogy a sztrájk költsége nagyjából 10 millió fontra tehető naponta.
QP | Quality Placement