Nestlé, a világ legnagyobb élelmiszergyártója egy belső használatra szánt, ám a Financial Timesnak kiszivárogtatott dokumentumában elismeri, hogy élelmiszerei és italai több mint 60 százaléka nem éri el azt a szintet, amit „egészségesnek minősíthetnénk”. Ezen belül egyes termékeket nem is lehet egészségessé tenni. A minősítéshez az ötfokozatú ausztrál értékelőrendszert használták, azzal, hogy az tekinthető egészséges terméknek, ami legalább 3,5-es osztályzatot ér el. Ezt a szintet nem sikerült elérnie a Nestlé-készítmények jelentős részének.

Az átlagon belül kirívóan rosszul szerepeltek az italok – kivéve a tiszta kávét - , amelyek 96 százaléka árt az egészségnek, illetve az édességek és a jégkrémek, amelyek 99 százaléka bukott el a vizsgán. A vizek és a tejtermékek ehhez képest viszonylag jó eredményt értek el, például az utóbbi termékcsoport hozza a 60 százalékos átlagos arányt. Sokat javítottunk a termékeinken, ám azok nem ütik meg a külső, független mércét, miközben a hatóságok és a nagyközönség is elvárja, hogy egészséges élelmiszereket termeljünk – fogalmaz a belső prezentáció.

A vizsgálatból kimaradtak a bébiételek, a kávék, a házi kedvenceknek szánt termékek és a cég egészségügyi divíziójának készítményei. Az utóbbi a különleges igényű, sajátos egészségi állapotban lévő fogyasztóknak fejleszt élelmiszereket. Ez azt jelenti, hogy az érintett termékek lefedik a multi 92,6 milliárd svájci frankos éves árbevételének felét. A kínos eredmény nyilvánosságra kerülésével egyidejűleg fontolgatja a cég vezetősége, hogy milyen vállalásokat fogalmazzanak meg az egészséges táplálkozással kapcsolatban. A célokat még idén bejelenthetik.