Egy évvel a táblakomputerek piacának koronázatlan királya, az Apple iPadjának megjelenése után piacra dobja saját hasonló számítógépét a Hewlett-Packard. A TouchPad néven mátol kapható ketyere gyengébb változatát 500, az erősebbet 600 dollárért lehet megvenni az USA-ban. Az Apple egy év alatt 25 milliót adott el az iPadból és közel 100 milliárd dollárral növelte piaci értékét, míg a HP az elmúlt 12 hónapban 50 milliárdot veszített értékéből. A Wall Street Journalnak nyilatkozó elemzők szerint kemény meccs vár a világ legnagyobb PC-gyártójára, ugyanis az iPadon kívül még számos táblagéppel kell összemérni erejét. Utóbbiak közül a Google Android operációs rendszerével ellátottak a legerősebb ellenfelek.

Nem jó hír a HP-nek, hogy a bemutató előtti teszteket végző komputermániások vegyes értékelést adtak a TouchPadról: 1,2 gigahertzes dual-core processzorát jónak tartják, ám a cég új WebOS operációs rendszerét - amelyet később notebookokra és asztali számítógépekre is telepíteni akarnak - már elmarasztalják. Az egyik tesztelő beszámolója szerint a gép látványos és egyedi képernyője ellenére nem rúghat labdába az iPad mellett - idézi az értékelést az eweek.com. A TouchPad 40 százalékkal rövidebb ideig működik egy akkufeltöltéssel, mint az iPad 2, csak 300 program elérhető hozzá és újra kellett bootolnia ahhoz, hogy legyűrje lassúságát. Ezt a gondot a HP szoftverfrissítéssel tervezi orvosolni.

A New York Times szakcikke szerint a TouchPad jelenlegi, 1.0-ás változatában a közelében sincs az iPad, illetve a legjobb androidos táblagépek érettségének. Becsapja magát az, aki most megveszi a HP gépét, kivéve ha elszánt ellensége mindennek, amit az Apple kínál, azaz A.B.A. ( Anything but Apple) vásároló. A lap szakírója azért talált valami elismerésre méltót is: a HP ugyan szélmalomharcot folytat, de legalább nem egy gebén, hanem egy paripán csatázik.