Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Az amerikai General Motors (GM) európai érdekeltsége az április-júniusi időszakban 84 millió euró veszteséget szenvedett el, ez alig a harmada az egy évvel korábbi 298 millió eurónak. Ezzel az Opel és brit testvérmárkája, a Vauxhall újabb lépést tett a stratégiai cél felé, vagyis ahhoz, hogy az évtized közepére ismét nyereséges legyen - értékelte a GM az európai érdekeltség eredményét.

Ugyanakkor az eladott kocsik száma 284 ezerre csökkent az egy évvel korábbi 299 ezerről - írták német lapok pénteken. Az eredmények a költségek csökkentése révén javultak. Az alkalmazottak számát a 2012 második negyedéve óta 38 ezerről 35 ezerre csökkentették. Egy sor átszervezéssel is mérsékelték a kiadásokat, az európai piacon népszerű Mokka városi terepjáró összeszerelését például fokozatosan áttelepítik Dél-Koreából Európába, hogy a gyártás minél közelebb legyen a fő felvevőpiachoz, és javuljon az európai kapacitások kihasználtsága.

Az Opel a racionalizálás mellett új modellek bevezetésével és Európán kívüli új piacok megnyitásával igyekszik nyereségessé válni. 2016-ig összesen 23 új vagy felújított modellt dobnak piacra. Az első kocsik, az Adam kisautó és a Mokka szakmai és piaci fogadtatása kedvező volt.

A GM 1990-ben alapította az Opel magyarországi üzemét. A Szentgotthárdon működő gyárat az utóbbi években egy 500 millió eurós, majd egy 130 millió eurós beruházással bővítették, és július elején egy 60 millió eurós újabb fejlesztési projektet jelentettek be. (1 euró = 297 forint)