Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.
A LEGO Csoport a múlt évben 7,05 milliárd dán koronás árbevételt ért el, ami 12 százalékos növekedés az előző évhez képest, ráadásul a nettó eredmény még látványosabban javult: a társaság a 2004-ben feljegyzett 1,93 milliárd dán koronás veszteség után tavaly 505 millió koronás nyereséget ért el, a rendkívüli- és a pénzbevételek, a kiadások és adók levonása előtti nyereség (EBITDA) pedig ez egy évvel korábbi 63 millióról 468 millió koronára növekedett. A játékgyártó gyorsjelentéshez fűzött kommentárjából kiderül: árbevétel-bővülés elsősorban a globális eladások növekedésének köszönhető. A hagyományos játékok piacának általános recessziója ellenére a LEGO a legtöbb piacon növelte piaci részesedését. A cég az alaptermékek érétkesítésére koncentrált, így a múlt év legnagyobb forgalmú termékeinek listáján olyan klasszikus termékek szerepelnek, mint a LEGO City, a LEGO Vikings és a LEGO Technic. A még nem iskoláskorú gyerekeknek szánt DUPLO termékcsaládban is jelentős növekedés volt tapasztalható. A BIONICLE termékek 2005-ben is a LEGO Csoport legsikeresebb termékcsaládját jelentették - áll a cég közleményében. Az idei év ugyancsak nehéznek ígérkezik, LEGO Csoport számára: a nemzetközi játékpiac mérete ugyanis várhatóan tovább csökken, a hagyományos játékok szállítói előtt emiatt továbbra is stratégiai léptékű kihívások állnak. A LEGO Csoport a klasszikus építőjátékokra összpontosítva arra számít, hogy 2006-ban kisebb, de pénzügyileg erősebb és versenyképesebb szereplőként megőrzi piaci pozícióját. Mivel az idén nem fog megjelenni a meglévő vagy új termékeket támogató film, a vállalat árbevétele várhatóan csökkenni fog 2005-höz képest, mindazonáltal a társaság profitbővülésre számít.