Az elmúlt öt év leggyengébb karácsonyi szezonja elé néz a kiskereskedelem az USA-ban 2007-ben, ami máris megmutatkozik a nagy cégek, így a J.C. Penney Co., a Starbucks Inc. és FedEx Corp. gyengébb profitjaiban. Tényleg nagy a baj, az első jelek szerint a sokkal lassúbb a forgalom, mint azt korábban vártuk - összegzi tapasztalatait az egyik piackutató cég. A hitelköltségek emelkedése már szeptemberben és októberben is visszafogta a keresletet. A legjobban a közepes keresetűeket sújtja ez a probléma, ugyanis ők azok, akik sokat vásárolnak részletre. A cégek közül azok járnak rosszul, amelyek nem tudják rugalmasan alakítani kiadásaikat, azaz például visszafogni reklámköltésüket a gyengébb bevételek függvényében. A novemberi és decemberi értékesítések a kiskereskedők éves forgalmának 20 százalékát adják, a negyedik negyedévi profitjuk majdnem harmadát hozza. A fogyasztói költés az USA GDP-jének kétharmadáért felelős. Nem meglepő ennek tükrében, hogy egy kiskereskeldmi cégekbe fektető tőketársaság vezére úgy nyilatkozott: tavaly gazdagnak éreztem magam a karácsonyi szezon után, idén az az érzésem, mintha kiraboltak volna.