Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Nestlé SA, a világ legnagyobb kávéforgalmazó vállalata több mint egymilliárd svájci frankot (418 milliárd forint egy metróépítés nagyságrendjébe tartozó összeg), fordít 2030-ig arra, hogy a Nescafé márkájának alapanyagát gyártó farmerek fenntartható gazdálkodásra térjenek át - írja a Bloomberg. Enélkül a klímaváltozás miatt elpusztulhatnak az ültetvényeik.

A vállalat 12 évvel ezelőtt már indított egy hasonló programot, amiben 100 kávébabtermelő vesz részt, ezt kétszeresére, 200 ezerre akarják emelni. Összesen félmillió farmer dolgozik a Nestlének termelő kávéültetvényeken jellemzően az egyenlítő környékén. Túlnyomó részük a szegénységi küszöb alatt él.

A programban új ültetvénytelepítési módszerekre tanítják meg a farmereket, amelyek segítenek megvédeni a termőtalajt. A részvételre ösztönzőkkel igyekeznek motiválni a termelőket.

Vészterhes zsugorodás

A kávébab termesztését a klímaváltozás veszélyezteti, mivel a világnak azon részén foglalkoznak vele, amely a leginkább kitett a szárazságoknak és a hurrikánoknak. Az emelkedő hőmérséklet nyomán a kávéalapanyagának termelésére alkalmas területek 2050-re 50 százalékkal zsugorodhatnak - állítja az Inter-American Development Bank.

A világon minden másodperce 5500 csésze Nescafé kávé csurog le valakinek a torkán, ami évi 10 milliárd frank bevétellel örvendezteti meg a céget. A Nescafé vásárolja fel a világ zöldkávé-termésének 8-9 százalékát. Miközben a Nespresso prémiumtermék alapanyaga 90 százalékban fenntartható forrásból származik a Nescafénél ez nincs így mert éles árversenyben kell eladhatónak maradnia.