A karácsonyi vásár nagy olcsótermék-vadászai jó portékákat lőhetnek az amerikai áruházláncok tévépolcairól. Főként az ott kisebbnek számító, 80-100 centiméter képátlójú HDTV-k válhatnak, sőt a már megindult vásár tapasztalatai szerint váltak olcsóbbá. A 80 centis mérettartományban a tipikus ár 500 dollár, de már megjelentek a 400 dollár alatti tévék is. A nagyobbak közül a 120 centiseknél 1000 dollár a tipikus ár, de már kapható ekkora készülék 800-ért is. Az olcsósági csúcsot a Target áruházláncnál kapható Westinghouse LCD HDTV tartja 80 centis képátlóval, amelyet a hálaadás után induló karácsony szezon kezdetén 246 dollárért vesztegettek. Szakértők szerint egy ilyen ajánlat a kis pénzű vevők mellett azokat is elcsábíthatja, akiknek van a nagyszobájukban egy 120 centis lapos tévé, de akarnak a hálóba egy kisebbet. Az érdeklődést jelzi, hogy a Google keresőjének találati számlálója szerint az elmúlt 90 napban 44 százalékkal többen kerestek 80 centis tévét, mint 100 centiset. Mondhatnánk: az alacsony árak szagára gyűlt az éji internetböngésző vásárló... Tovább tart a felbontások versenye is: a 720 képpontos modellek jóval olcsóbbak, mint az 1080-asok, de ennek megfelelően egy 125 centiméteres képátlójú tévé az előbbiből már 1000 dollárért elvihető, és a legtöbb néző nem látja a differenciát a két felbontás között.
QP | Quality Placement