A nagy multinacionális cégek sorra adják fel kínai érdekeltségeiket. A McDonald's arra készül, hogy eladja üzletágát és helyette a névhasználat jogát értékesíti egy helyi cégnek. A múlt hónapban a Yum Brands jelentette be, hogy leválasztja kínai tevékenységét egy külön cégbe, ami a Yum China nevet kapja. A Coca-Cola azt tervezi, hogy értékesíti kínai palackozó üzletágát, az International Paper pedig márciusban közölte, hogy leválasztja kínai és délkelet-ázsiai tevékenységeit.
A gond, hogy külföldiként drága és bonyolult Kínában bármilyen kiskereskedelmi tevékenységet folytatni - indokolta az amerikai vállalatok lépését egy jogász a CNBC-nek.
A gyorsétteremláncok az elsők között léptek be Kínába a külföldi vállalatok közül, már közel három évtizede jelen vannak a távol-keleti országban. Ahogy a kínaiak egyre vagyonosabbak lettek, a fogyasztási cikkek piaca exponenciálisan bővült. De nem volt könnyű dolguk. A gyorsétteremláncok élelmiszerbiztonsági botrányokba keveredtek, míg más vállalatok attól szenvedtek, hogy szellemi termékeiket lemásolták a helyi szereplők. Az emelkedő munkaerőköltségek és ingatlanárak sem kedveznek a helyi tevékenységeknek. A keresleti oldalon is vannak gondok, például az Apple, amelynél az elmúlt években a fókuszban volt a kínai piac, a legutóbbi negyedévben 25 százalékos bevételzuhanásról számolt be Kínában.
Persze vannak kivételek is: a Starbucks szerdán jelentette be, hogy 5000 új üzletet nyit Kínában 2021-ig - olvasható a portálon.
Legolvasottabb

Újabb drágulás hozhatja a frászt az autósokra

Semjén Zsolt üzent a tanároknak
Washington nemet mondott Moszkvának: csődbe kényszeríthetik Oroszországot

Két tűz között találhatja magát a magyar kormány

Hol van a tej és a hús a boltokban? És miért? – újabb változás az üzletekben

Megjelent az első drámai áruhiány Szerbiában

Jön az újabb élelmiszer-drágulás: mit tehet Magyarország?

Most fogják csak igazán letámadni a vásárlókat a boltosok
