A kínai Nemzeti Fejlesztési és Reform Bizottság (NDRC) az értesülés szerint elfogadta a Volvo által benyújtott gyártási tervet. A végső engedélyt a kormánynak kell megadnia, de a tapasztalatok szerint az már csak formai kérdés. A Volvo a délnyugat-kínai Szecsuan tartomány székhelyén, Csengduban tervez autógyártó üzemet építeni.

A Zhejiang Geely Holding Group 2010-ben vásárolta meg a Volvo autógyárat az amerikai Ford Motor autógyártótól. A kínai hatóságok azonban ennek ellenére is a külföldi autógyáraknak kijáró alapos engedélyeztetési eljárásnak vetették alá a kínai tulajdonban lévő céget.

Még az indiai Tata Motors tulajdonában lévő Jaguar Land Rover autógyárnak is - amely tavaly alakított közös vállalatot Kínában a Chery Automobile Co. autógyárral - kevesebb ideig tartott megszereznie a kínai gyártáshoz szükséges engedélyt, mint a Volvónak.

A helyi gyártás megindításával a Volvónak lehetősége nyílik árai csökkentésére Kínában, mivel a belföldön előállított modelleket nem terheli a 25 százalékos kínai importvám.

A Volvo az idei első két hónapban 8719 autót adott el Kínában, 31 százalékkal többet mint egy évvel korábban és többet mint Svédországban. Kína így az Egyesült Államok után a Volvo második legnagyobb piacává lépett elő.