Az amerikai autóipari óriás vélhetően kevesebbet kap a svéd luxusmárkáért, mint amennyiért (6,4 milliárd dollár) 1999-ben megszerezte - idéz a Bloomberg az ügyhöz közelálló, nevük elhallgatását kérő forrásokat.

A Geely Automobile Holdingsszal való bizalmas tárgyalások mellett a Ford állítólag a szintén kínai Chery Automobile és egy másik távol-keleti gyár vezetőivel felvette a kapcsolatot az értesülések szerint.

A Ford rekord mértékű, 14,6 milliárd dolláros veszteséget jelentett a tavalyi évre, és igyekszik amerikai állami pénz nélkül kievickélni a tengerentúli piac közel három évtizedes mélypontját jelentő válságból.

Bár a Volvo eladási is megsínylették a válságot, ennek ellenére a kínai Geely jó alkalmat lát az európai luxusmárka megszerzésében termékportfóliója változatosabbá tételére. A gyár jelenleg főleg az alsó kategóriás modellekkel van jelen a belföldi piacon.

A Volvo a tavalyi évben 64 százalékos forgalomcsökkenést szenvedett el az Egyesült Államokban, a negyedik negyedben pedig 736 millió dolláros adózás előtti veszteséget jelentett.

A Volvo az amerikai vállalat utolsó megmaradt európai autógyártója. A Ford korábban már eladta a Jaguar és a Land Rover márkákat az indiai Tata Motorsnak, míg az Aston Martint egy befektetői csoportnak értékesítette a tavalyi év folyamán.