A Microsoft, a világ legnagyobb szoftverfejlesztője, és a Yahoo, a világ második legnépszerűbb internetes keresőjének üzemeltetője már ma együttműködési megállapodást írhat alá - jelentette a Wall Street Journal meg nem nevezett forrásra hivatkozva. A két vállalat az online keresések és hirdetések terén fonhatja szorosabbra kapcsolatát, amelyben a Yahoo a korábbi elképzelésekkel szereplőnél állítólag nagyobb szerepet kapna.

A WJS tudomása szerint azt még nem döntötték el, hogy valamiféle ünnepélyes szerződés-aláírási ceremóniával is megpecsételik-e a szoros szövetséget, de a megállapodás részleteiről egyezségre jutottak. Ennek fő eleme, hogy a Yahoo a Microsoft keresőmotorját használja weboldalain, ugyanakkor az utóbbi cég kezeli és számolja el a keresési eredményekhez rendelt hirdetéseket, illetve azok bevételeit.

Ugrott tehát az a korábbi elképzelés, miszerint a Microsoft megvásárolja a Yahoo keresési üzletágát, azaz az egyszeri befektetés helyett a felek osztoznak a jövedelmen. A redmondi óriás AdCenter platformja lehet a tevékenység alapvető technológiája, ami egyben megkérdőjelezi a Yahoo Panama hirdetési platformjának jövőjét - elemzi a helyzetet a szaksajtó.

A felek aggódnak amiatt, hogy a versenyhatóságok keresztbe fekszenek partnerségüknek. Magyarázatként azzal akarnak érvelni, hogy a Google óriási túlsúlyra tett szert az internetes keresésekhez rendelt hirdetések piacán, amin együtt változtathatnak.

A megállapodás egy hosszú menetelés legújabb állomása - a Microsoft megpróbálta felvásárolni a Yahoo-t, majd - miután ez nem jött össze - többször is ráhajtott online-hirdetési üzletágára.