A Virgin Atlantic légitársaság Boeing 747-es Jumbója részben bioüzemanyag felhasználásával tette meg a London és Amszterdam közti távot. A repülőgép egyik üzemanyagtartályát töltötték fel a brazíliai babasszu dióból, illetve kókuszdióból készült üzemanyagot tartalmazó keverékkel. Nem tisztán biohajtóanyagról volt szó ugyanis: az elegy többsége, 80 százaléka kerozin volt, ám Richard Branson, a Virgin alapítója szerint a tesztek alapján a jelenlegi 20-ról akár 40 százalékra is emelhető a növényi eredetű nafta aránya. Szakértők szerint ugyanakkor hosszabb távon inkább algák jelenthetik majd a repülőgépek bioüzemanyagának alapját, igaz, ehhez igen nagy felületű tavakat kell algatenyésztés céljára létrehozni. A most kipróbált hajtóanyagokkal több gond is van: az egyik, hogy nagy magasságban befagyhatnak, a másik - amit a környezetvédők kritikájának tárgya -, hogy előállításuk csak kismértékben csökkenti az üvegház hatású gázok kibocsátását, viszont nagymértékben igénybe vesz mezőgazdasági termelésre is alkalmas földterületeket. A környezetvédők ezért a légi forgalom növekedésének megállítását szorgalmazzák. Virgin mellett az Airbus repülőgépgyártó is folyatat kísérleteket biohajtónyagokkal. A cég egyik A380-as Szuperjumbója Bristol és Toulouse között február 1-jén végzett tesztrepülést. A lelkesebb szakértők szerint 10 év múlva rendszeres lehet az bioüzemanyagok használata a repülőgépeken.