Kedvezőtlenül hatott a koronavírussal kapcsolatos koreai intézkedések enyhítése az Ikea helyi eladásaira. A vállalat eladásai 10 százalékkal csökkentek, 618 milliárd wonra (444,3 millió dollár) az augusztusban befejeződött pénzügyi évben, ami az első visszaesés azóta, hogy a svéd bútorgyártó 2014-ben belépett a koreai piacra – írja a Korea Times.

Az Ikea helyi vezetősége szerint az első visszaesés hátterében egyértelműen az áll, hogy a kevésbé szigorú karanténszabályok mellett az emberek számára már nem a lakhelyük kényelmesebbé tétele volt az elsődleges szempont, hanem a pandémia előtti élethez való visszatérés. A vállalat koreai kereskedelemért felelős igazgatója, Fredrick Johansson összességében még így is elégedett az eredménnyel.

Míg a cég fizikai értékesítési pontjain visszaestek az eladások, a webes értékesítés tekintetében jól teljesítettek. Az online platformokon keresztüli eladások 12 százalékkal növekedtek ebben a 12 hónapos periódusban.

Az Ikea Korea a működési nyereséggel és nettó bevétellel kapcsolatos adatokat nem tett közzé. Azt azonban elárulták, hogy a jövőben fejleszteni szeretnék a több csatornán keresztüli elérhetőségüket, hogy megkönnyítsék az offline rendelést, fizetést és hozzáférést. Emellett javítanának az alapvetően kis- és középvállalatokat célzó berendezési konzultációval foglalkozó szolgáltatásukon is. Johansson emellett szeretné, ha a népszerű termékek árát is csökkenteni tudnák a közeljövőben, miután augusztusban a kiskereskedelmi áraik átlagosan 3,5 százalékkal emelkedtek a megugrott előállítási költségek miatt.