A Mattel Inc., az USA legnagyobb játékgyártója több mint kétszeresére, 51,6 millió dollárra növelte nettó nyereségét a második negyedévében az egy évvel korábbihoz képest. Az árbevétel 13 százalékkal emelkedett, de ha figyelmen kívül hagyjuk a valutaárfolyamok változásának kedvezőtlen hatását, akkor 16 százalékos növekedés adódik. El vagyok ragadtatva termékeink ismétlődően kiváló piaci teljesítményétől - kommentálta a gyorsjelentést Robert Eckert, a vállalat vezérigazgatója. Különösen jól fogynak a Barbie babák, a Hot Wheels versenyautók, de csillogóan tejesítettek a Toy Story 3 mozifilmhez kapcsolódó, régen várt játékaink is. A Wall Street Journal értékelése szerint a vállalat a szigorú költségcsökkentéseknek, illetve a mozisikerekhez kötődő - licencelt - játékfiguráinak köszönheti kiugró sikerét. A befektetők külön dicséretesnek tarthatják, hogy a bruttó nyereségráta 45,2 százalékról 48,1 százalékra ugrott.