Mintegy 30 ezer utast érint a Eurowings mai pilótasztrájkja, anyavállalata, a Lufthansa azt ígérte, mindent megtesznek annak érdekében, hogy minimalizálják a munkabeszüntetésből fakadó kellemetlenségeket – írja a Reuters.

A vállalat azzal kalkulál, hogy a beütemezett utak fele marad majd ki. A sztrájk csak a Eurowings Germany járatokat érinti, a Eurowings Europe-pal utazók fellélegezhetnek.

A Vereinigung Cockpit (VC) német pilóta-szakszervezet kedden jelentette be a csütörtöki munkabeszüntetést azt követően, hogy 10 megbeszélést követően sem jutottak dűlőre a céggel. A szakszervezet a pilóták terheinek csökkentését követeli, például a kötelező szolgálati idő visszavágását vagy a pihenőidő növelését. A Eurowings igazgatótanácsának tagja, Kai Duve azonban hangsúlyozta, ha eleget tennének ezeknek a kérésének, az a légitársaság életképességét veszélyeztetné.

Az American Airlines is sztrájkra lép

Az American Airlines londoni mérnökei is 98 százalékos többséggel megszavazták a munkabeszüntetést, amelynek időpontja egyelőre tisztázatlan. Azt követően döntöttek így, hogy a légitársaság hároméves bércsökkentést jelentett be a Heathrow repülőtéren dolgozó karbantartó technikusainak és személyzeti vezetőinek.

A vállalat az első évben 5,3 százalékkal akarja visszavágni a béreket, a második évben 3,8 százalékkal, a harmadikra pedig a fizetések befagyasztását ígérték, egyfajta vigaszdíjként pedig egyösszegű készpénzes kifizetéseket.

Elfogadhatatlan, hogy az American Airlines a megélhetési válság kellős közepén akarja csökkenteni a béreket, a légitársaság erős növekedéssel büszkélkedett és azzal, hogy sikeresen kilábalt a pandémia okozta krízisből, érezzék akkor ezt a munkavállalók is – nyilatkozta Sharon Graham, a Unite szakszervezet főtitkára.

Közben a hongkongi székhelyű Cathay Pacific Airways is eddig példátlan mértékű munkaerőhiányban szenved a helyi Hong Kong Aircrew Officers Association (HKAOA) pilóta-szakszervezet szerint. A légitársaság korábban azt tervezte, hogy a következő másfél-két évben 4000 új munkatársat vesznek fel, év végére pedig – a karanténszabályok enyhülésével – a pandémia előtti utaskapacitások harmadát újra elérhetik. Összevetésképp: a rivális Singapore Airlines 2022 végére a 2019-es kapacitási szintjének 81 százalékát érheti el.