A legtöbb autógyártó két számjegyű ütemen növelte autóeladásait az USA-ban áprilisban az egy évvel korábbihoz képest, a piacon összesen majdnem egymillió új autót talált gazdára - derült ki az Autodata adataiból. Ez 20 százalékos növekedést takar, miközben az elemzők 21-23 százalékot vártak. Az eredmény értékéből levon, hogy egy évvel ezelőtt a Chrysler és a GM csődjének árnyékában éppen padlót fogott a piac, ami igen alacsonnyá teszi a bázisadatokat. Nem csökkenti viszont a dicsőséget, hogy a márciusihoz képest visszaestek az értékesítések, mert az év harmadik hónapjában a februári hóviharok miatt elhalasztott vásárlások dobták meg az eladásokat. A piac vezető cégei közül a legnagyobb növekedést a Ford és Chysler érte el, amelyek 25-25 százalékkal adtak el több autót, mint egy évvel korábban. A Toyota 24, a General Motors hat százalékkal növelte eladásait - a piac második legnagyobb cége áprilisban a Ford volt, megelőzve a Toyotát. Az utóbbi cég vezetői úgy látják, hogy adataik relatíve jobbak, mert míg versenytársaik a flottaeladásoknak köszönhetik növekedésüket, a japán márka a magánfogyasztók keresletére épít. A Toyota, mint mondják, nem hajt például az autókölcsönző vállalatok megrendeléseire. A GM-nél a megmaradó márkák - Chevrolet, Buick, GMC, Cadillac - 20 százalékkal bővítették piacukat, míg az eladásra vagy megszűntetésre ítéltek - Pontiac, Saturn, Hummer Saab - 96 százalékkal rogytak össze. A Honda 13 százalékkal növelte eladásait áprilisban és kivételesen márciushoz képest is több autót adott el. A Nissan 35 százalékos bővülést ért el - az elemzők azonban 50 százalékos ugrást vártak. A koreai Hyundai 24 százalékos növekedést könyvelt el a várt 26-35 százalék helyett.
QP | Quality Placement