A svéd-japán mobilgyártó 35 millió euró adózás előtti profitot ért el 1,53 milliárd euró árbevétel mellett, miközben a Reuters által megkérdezett elemzők 80 millió eurós profitot és 1,82 milliárd eurós árbevételt vártak.

A Gartner Reuters által megkérdezett elemzője szerint a Sony Ericsson lassabban reagált a legjövedelmezőbb okostelefon-piaci változásokra, mint a termékportfólió-frissítésekkel gyorsabban előálló Nokia vagy a Samsung.

A Sony Ericsson vezérigazgatója, Bert Nordberg szerint a negyed eredményeit jelentősen lerontotta az új termékek hiánya; ugyan az előző terméknél több mobilt adtak el – 11,2 milliót –, ám az egy évvel korábbihoz képest ez 23 százalékos csökkenést jelent.

Ráadásul az átlagos termékár az előző negyedhez képest 12 százalékkal 136 euróra csökkent, a cég vezetői szerint a verseny erősödése és az árfolyomváltozások miatt.