Kis amerikai cégek egymás után állnak elő elektromos vagy hibrid meghajtású motorokkal, amelyek kifejlesztése és gyártása sokkal gyorsabb sikert ígér, mint ha elektromos autókat akarnának gyártani. Craig Bramscher, a 35 embert foglalkoztató, évi 5,5 millió dollár árbevételt elérő kaliforniai Brammo Motorsports vállalkozás feje először villanyautóban gondolkodott, aztán valami gyorsabban megvalósítható dolog után nézett. Így született meg az Enertia motorkerékpár terve. A teljesen elektromos hajtású jármű 70 kilométert képes megtenni egy feltöltéssel, majd háromórás feltöltés után ismét útra kész. Ez utóbbihoz bármilyen konnektor megfelelő forrást jelent. Gyorsulása 0-ról 50 kilométer/órás sebességre 3,8 másodperc, azaz a versenyautókon kívül mindenkit állva hagy. A motor koncepciójának lényege, hogy nagyobb útra képes, mint amennyit az átlagamerikai egy nap utazik. Ez ugyanis körülbelül 50 kilométer. Az Enertia alapára 12 ezer dollár. Amikor megjelent a hír a fejlesztéséről, 90 nap alatt 100 megrendelést kapott a motorra a Brammo. A jármű 15 ezer dolláros, különleges limitált változatát a második negyedévben kezdik szállítani, míg az alapmodellt a harmadikban. Az Enertia az első nagy szériában készülő, rendszámmal használható teljesen elektromos motorkerékpár. A Brammo ugyanakkor nem örülhet annak, hogy nincsenek versenytársai. A szintén kaliforniai Zero Motorcycles egy kisebb villanyterepmotort kezdett el árusítani 2008 januárjától. A Zero X 7 450 dollárba kerül. A nyolcfős cég, amelynek alapítója egy volt NASA-projektmenedzser, a következő hónapokban lép piacra a Zero S-sel, amely hibrid meghajtású lesz, illetve 2009-ben a Zero Way robogóval. A Zero lítium-ion akkuval szereli fel járműveit, amely ugyanakkora kapacitás mellett 31 százalékkal könnyebb a Brammo motorjában lévő áramforrásnál.
QP | Quality Placement