Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.
Kis amerikai cégek egymás után állnak elő elektromos vagy hibrid meghajtású motorokkal, amelyek kifejlesztése és gyártása sokkal gyorsabb sikert ígér, mint ha elektromos autókat akarnának gyártani. Craig Bramscher, a 35 embert foglalkoztató, évi 5,5 millió dollár árbevételt elérő kaliforniai Brammo Motorsports vállalkozás feje először villanyautóban gondolkodott, aztán valami gyorsabban megvalósítható dolog után nézett. Így született meg az Enertia motorkerékpár terve. A teljesen elektromos hajtású jármű 70 kilométert képes megtenni egy feltöltéssel, majd háromórás feltöltés után ismét útra kész. Ez utóbbihoz bármilyen konnektor megfelelő forrást jelent. Gyorsulása 0-ról 50 kilométer/órás sebességre 3,8 másodperc, azaz a versenyautókon kívül mindenkit állva hagy. A motor koncepciójának lényege, hogy nagyobb útra képes, mint amennyit az átlagamerikai egy nap utazik. Ez ugyanis körülbelül 50 kilométer. Az Enertia alapára 12 ezer dollár. Amikor megjelent a hír a fejlesztéséről, 90 nap alatt 100 megrendelést kapott a motorra a Brammo. A jármű 15 ezer dolláros, különleges limitált változatát a második negyedévben kezdik szállítani, míg az alapmodellt a harmadikban. Az Enertia az első nagy szériában készülő, rendszámmal használható teljesen elektromos motorkerékpár. A Brammo ugyanakkor nem örülhet annak, hogy nincsenek versenytársai. A szintén kaliforniai Zero Motorcycles egy kisebb villanyterepmotort kezdett el árusítani 2008 januárjától. A Zero X 7 450 dollárba kerül. A nyolcfős cég, amelynek alapítója egy volt NASA-projektmenedzser, a következő hónapokban lép piacra a Zero S-sel, amely hibrid meghajtású lesz, illetve 2009-ben a Zero Way robogóval. A Zero lítium-ion akkuval szereli fel járműveit, amely ugyanakkora kapacitás mellett 31 százalékkal könnyebb a Brammo motorjában lévő áramforrásnál.