Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Tizenöt éve lépett a horvát piacra a Lidl, azóta 105 üzletet, 2 logisztikai központot és egy harmadik - jelenleg is építési fázisban lévő- telephelyet nyitottak meg és gyorsan felzárkózott a piacvezető Konzum Plushoz. Míg 2020 év végén a Konzum Plus 1,3 milliárd eurós, addig a Lidl 811,3 millió eurós forgalommal és közel 37 millió eurós nyereséggel zárt Horvátországban. 

Az üzletlánc emellett Szerbiában is egyre nagyobb sikereket ér el. A 2018 október nyitásuk óta már 57 üzletet számlál, ebből 11-et tavaly nyitottak meg és az ország egyik legnépszerűbb munkáltatójává vált. Elnyerte a "Top Employer Serbia" díjat a jelentős bér-és juttatási politikájának köszönhetően, és sok dolgozót a rivális áruházaktól csábított át - írja az European Supermarket Magazine.

Szlovéniában 63 bolttal rendelkezik, de a balkáni terjeszkedési stratégiájának következő lépése Montenegró és Bosznia-Hercegovina: utóbbi esetében a legalább 30 ezer lakosú városokat és településeket célozzák meg.

Négy bolt megnyitását tervezik: kettőt Szarajevóban, egyet Brckóban és szintén egyet Banja Lukában, míg Montenegróban további 5 áruházat nyithatnak. A német boltlánc arra a montenegrói piacra lép be, amely az utóbbi években nagy konszolidáción ment keresztül. A kulcsfontosságú 8 szereplő közül ugyanis csak 4 maradt a piacon: a Voli, a Lakovic, a Mercator(Idea) és az Aroma Market.

Zoran Zaev Észak-Macedónia miniszterelnöke viszont még tavaly májusban jelentette be, hogy 300 millió eurót tervez befektetni a Lidl, hogy 8 városban nyisson marketeket.

Sok új diszkontüzlet nyílt Magyarországon

A magyar Lidl - amely a 2020-as forgalma alapján már az első helyen állt a rangsorban, megelőzve a Spart és a Tescót - egyszerre három új boltot nyitott karácsony előtt. December 16-án csütörtökön nyílt meg az új aszódi egység. Emellett Szegeden, valamint Budapest XV. kerületében is átad egy boltot a társaság.

A mostani lépéssel a Lidl hálózatában már 190 üzlet lesz. A nagy diszkontriválisok közül a Pennynek több mint 220 boltja van, az Aldinak viszont kevesebb, utóbbi boltlánc 151 tagú hálózatta rendelkezik.