A Nutri-Score címkézés segíti a svájci Lidl vásárlóit annak érdekében, hogy elősegítsék a tudatos vásárlást és eligazítsák a vevőket abban, hogy a különböző élelmiszerek hogyan illeszthetők a kiegyensúlyozott étrendbe.

Az ötszintű címkézés egy A-tól E-ig terjedő skálán jelzi a termék összetételének tápanyag-összetételét, és 2017-es bevezetése óta széles körben használják például Franciaországban is. A Lidl most a sajátmárkás "Harvest Basket" és a "Trattoria Alfredo" márkáinál vezeti be először a címkéket, de a közeljövőben más termékkörökre is kiterjesztheti - írja az European Supermarket Magazine.

A legújabb kezdeményezés része a kiskereskedő hosszú távú elkötelezettségének az egészséges táplálkozás mellett. Különösen a joghurtok szegmensében a Lidl már eddig is jelentős előrelépést ért el: 43 svájci joghurtjából 42-ben csökkentette a hozzáadott cukrot. 2021-ben a vállalat a svájci állatvédelmi hatósággal együttműködve egyszerű címkézési rendszert dolgozott ki minden friss sertés-, baromfi-, marha- és borjúhús termékre is. 2022-ben ugyanezt a címkézési rendszert a héjas tojásokra is kiterjeszti. 

A Napi.hu korábban beszámolt arról, hogy a német diszkontlánc Skóciában és Nagy-Britanniában tea "közlekedési lámpás" megoldást teszteli, amelynek lényege, hogy a különböző színekkel az adott termék környezetre és egészségre gyakorolt hatást jelzik.