A Lidl be akarja perelni a Tescót, mert úgy gondolja, hogy versenytársa részben lemásolta vállalati logóját, hogy saját Clubcard vásárlói hűségprogramját reklámozza - írja a Retail Gazette kiskereskedelmi hírportál. A diszkontlánc nem gondolkodik kicsiben: 2,35 millió fontot (közel 1,1 milliárd forint) akar nyerni a pereskedésen.

A német vállalat szerint a Tesco átvette logójának négyzet alakú, kék hátterét, amelyben egy sárga kör helyezkedik el piros szegéllyel. Azt kérik a bíróságtól, hogy tiltsa el ennek a háttérnek a használatától a brit versenytársat, amely csak a piros szegély hiányában és szövegben különbözik a Lidl logójától. A cég álláspontja szerint a Tesco szándékosan igyekszik kihasználni, hogy látvány a német vállalat jó ár-érték arányú kínálatára emlékezteti a szemlélőt.

Ezt egy felméréssel igyekeznek alátámasztani, amelyből kiderült, hogy a háttér a felirat nélkül valóban a diszkontláncot juttatja a fogyasztók többségének eszébe. A Tesco ennek megfelelően éppen azzal érvel, hogy felirat nélküli logó csak a Lidl képzeletében létezik, márpedig a szöveg a kék-sárga alapon köszönőviszonyban sincs egymással. Becslések szerint a Tesco várhatóan 1,19 millió fontot (551 millió forint), a Lidl 1,17 milliót (541 millió forint) fog költeni a pereskedésre, ami arra utalhat, hogy borzasztóan fontosnak tartják az ilyen dolgokat. Ugyanakkor ennek az összegne jó helye lehet máshol is, például mehetne jótékonykodásra.