Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A svájci prémium csokoládégyártó az évek során számos bírósági csatát vívott egyik legkelendőbb termékének védelméért, amely a szövetségi bíróság szerint az elmúlt 30 évben több mint 500 millió alkalommal értékesítettek belőle a német kisboltokban. Miután nem sikerült átfogó védjegyoltalmat szereznie az ülő nyuszi formájára, a Lindt taktikát váltott, és helyette a fólia árnyalatát próbálta levédetni, ami a jelek szerint kezd gyümölcsöző lenni - írja a Reuters.

A német szövetségi bíróság szerint a csokoládényuszik csomagolásához használt aranyfólia árnyalata védjegyoltalom alatt áll, hivatkozva a vállalat által bemutatott piackutatásra, amely szerint a válaszadók 70 százaléka az arany árnyalatot a Lindt nyuszival azonosította. Ennek ellenére is egy müncheni bíróság korábban elutasította a Lindt keresetét a Viba Sweets tulajdonában lévő német Heilemann konfekcióval szemben, amely szintén aranyfóliába csomagolt ülő nyuszit árul. A fellebbviteli bíróságnak most újra meg kell vizsgálnia az ügyet.

A Lindt & Spruengli közölte, hogy nem áll szándékában egy másik csokoládényuszi-gyártót kiszorítani a piacról, hanem az ellen védekezik, hogy az utánzók kihasználják a termékének évek alatt felépített hírnevét.

"Sokféleképpen lehet olyan húsvéti nyuszikat tervezni, amelyek nem sértik a Lindt & Spruengli jogait" - mondta a vállalat szóvivője, amely a héten erős húsvéti eladásokról szóló beszámolót követően megemelte egész éves profitelőrejelzését.

A Viba Sweets nem volt azonnal elérhető a kommentárra.