A Bain becslése szerint a luxuscikkek globális forgalma idén eléri a 283 milliárd eurót (nagyjából 103 640 milliárd forint). A válságból kilábaló világgazdasági körülményeknek köszönhetőn az ágazat 4 százalékos növekedésben van 2019-hez, az utolsó járványmentes évhez képest, ha az infláció és a különböző devizák értékvesztését is figyelembe veszik. 

Az Egyesült Államokban, amely idén megelőzte Európát a legnagyobb piacként, az üzletet a korai oltási kampányok és a helyi fogyasztás gyors fellendülése húzta fel. A luxusipar növekedési motorjának számító Kínában a kereslet októberig erős maradt, annak ellenére, hogy egyes területeken zárlatok voltak, mivel a kínaiak - akik nem tudnak külföldre utazni - a belföldön kellett, hogy vásároljanak - írja a Reuters.

Európában az üzlet még nem tért vissza a járvány előtti szintre, és ez akár 2024-ig is eltarthat, annak ellenére, hogy a nyáron felélénkült a turizmus, sokan érkeztek a kontinensen kívülről - tette hozzá a Bain, melynek előrejelzéseit a luxusipar iránytűként használja.

Az iparág legnagyobb szereplői, mint az LVMH, a Hermes és a Kering már kilábaltak az egészségügyi válságból, és a zárva tartás enyhülésével és a társasági élet újraindulásával jóval a 2019-es üzleti szint fölé emelkedtek a bevételeik. A világjárvány miatt az ágazat összesített forgalma 23 százalékkal esett 2020-ban, ami minden idők legnagyobb visszaesése és 2009 óta az első csökkenés.

Bár a nemzetközi utazásokhoz kapcsolódó eladások nem tértek vissza a korábbi szintre, a márkák új üzleteket hoztak azzal, hogy a fogyasztók belföldi kiszolgálására összpontosítottak, nemcsak a luxus fellegvárakban (pl. Milánó, Párizs, London, New York vagy Szentpétervár), hanem a másod- és harmadrangú városokban is. A Bain becslései szerint idén a globális eladások egynegyedét új fogyasztók bonyolították le.

"A márkák erős marketing- és online kampányokkal új vásárlói bázist vonzanak, miközben a meglévő vásárlók többet vásárolnak" - mondta Federica Levato, a Bain partnere, a tanulmány társszerzője.

A 40 év alatti vásárlók várhatóan idén a luxusvásárlások több mint 60 százalékát, 2025-ig pedig több mint 70 százalékát teszik majd ki.