A Maersk márciusban közölte, hogy eladja összes oroszországi eszközét, beleértve a Global Ports Investments orosz kikötőüzemeltetőben lévő 30,75 százalékos részesedését is, amelynek részvényesei között van az orosz állami nukleáris vállalat, a Roszatom és Szergej Siskarev orosz üzletember.

A Maersk, - amelyet gyakran a globális kereskedelem barométerének tekintenek - azt mondta, hogy a fogyasztói kereslet megugrása, a világjárvány okozta torlódások a főbb kikötőkben és a háború miatti  légtérzárlat lelassította a konténerszállítmányokat, és a fuvardíjak megugrását idézte elő - olvasható a portálon.

A járvány kínai fellángolása tovább feszített a helyzeten.

A vállalat megerősítette a múlt héten bejelentett kedvező első negyedéves számait, valamint azt az előrejelzését, hogy a globális konténerkereslet változása a korábbi plusz 2-4 százalékos prognózis helyett 1 és mínusz 1 közé tehető majd.

A Maersk - amelynek 17 százalék a súlya a globális konténerpiacon - azt is közölte, hogy bár a világjárvány idején a fogyasztók többet költöttek árukra, mint szolgáltatásokra, például éttermekre és utazásra, ez mostanra megváltozott. A szolgáltatások fognak dominálni, ráadásul az árak emelkedése is a kiadások átgondolásra készteti őket.