Az idei Fast 500-as listán 14 magyar cég is szerepel, közülük kettőnek sikerült a legjobb száz közé is bekerülnie. Az üzleti informatikai alkalmazások integrációjával foglalkozó Alerant Informatikai Zrt., legjobb magyar helyezettként az ötszázas lista 27. helyén végzett, az elmúlt öt év alatt elért 3677 százalékos árbevétel-növekedésével. Az ügyfélhívó-rendszerek és információs terminálok gyártásával, kereskedelmével és üzemeltetésével foglalkozó, az elmúlt öt év során 2233 százalékos árbevétel-növekedést elérő Onlinet Kft. pedig 63. lett a térség leggyorsabban fejlődő technológiai cégeinek rangsorában.

Az ötszázas listában idén 14 magyar cég szerepel, ami a közép-európai régiót tekintve vezető pozíció. Hazánk a Fast 500 rangsorba bekerült cégek számát tekintve ezzel Csehországot (11 cég) és Lengyelországot (8 cég) is megelőzte.

A Deloitte Technology Fast 500 EMEA lista némi csökkenést mutat az átlagos növekedési ütemben az elmúlt évhez képest: 2008-ban az ötszázas lista 1 297 százalékkal növekedett, szemben a tavalyi év rekordszintű, 1 443 százalékos növekedésével, bár az idei teljesítmény is figyelemre méltó, ha tekintetbe vesszük a globális gazdasági tendenciákat. Egy, a Fast 500 listán szereplő vállalkozások ügyvezetői körében végzett felmérés alapján idén a rangsorolt cégek ügyvezetőinek 58 százaléka biztos volt abban, hogy vállalataik az elkövetkezendő két évben ugyanilyen arányú növekedést fognak produkálni.

A Fast 500-as rangsor alapján egyértelműen látszik, hogy továbbra is meggyőző a szoftverpiac fölénye, ugyanis az 500 cégből 197 ebben az iparágban tevékenykedik. Ezt az Internet/Média kategória követi 98 résztvevővel, majd a Telekom/Hálózat csoport 64 képviselője következik.

A megkérdezett vezérigazgatók 37 százaléka nem érzékelt jelentős kedvezőtlen hatást a globális gazdasági visszaesés kapcsán. Ugyanakkor 30 százalék nyilatkozott úgy, hogy felülvizsgálja stratégiáját az aktuális gazdasági körülmények fényében. A felmérés rámutatott arra is, hogy változatlanul nehéz jó műszaki munkaerőt találni. A tavalyi évhez hasonlóan az ügyvezetők 42 százaléka számára ugyanis a szakképzett munkaerő toborzása, felvétele és megtartása jelenti a legnagyobb operatív kihívást.