A német üzleti lap szerint a magyar és a szlovák vezetés is igyekszik megnyerni a BMW-t, és egyaránt azt szorgalmazzák, hogy az ország elmaradott keleti térségében hajtsák végre a munkahelyeket teremtő és csúcstechnológiát meghonosító beruházást. Szlovákiából Kassa, Magyarországról Miskolc szerepel a lehetséges helyszínek között.

A BMW az eladott kocsik számát a tavalyi 1,67 millióról 2016-ra 2 millióra kívánja emelni, e cél elérését szolgálja a gyártókapacitás bővítése. A beruházás vagy beruházások helyszínéről az idén ősszel dönthetnek.

A cég egyszer már - 2001-ben - foglalkozott a gondolattal, hogy Szlovákiában épít gyárat, de végül a volt NDK-ban fekvő Lipcsét választotta - írta a Handelsblatt.

Miroslav Lajcák szlovák külügyminiszter a lapnak elmondta: a pozsonyi kormány számos befektetővel tárgyal, részleteket azonban nem árul el, mert nem akarja veszélyeztetni a vállalkozások "esetleges megtelepülését" Szlovákiában.

Ugyanakkor Kelet-Európa esélyei egy BMW-beruházás megszerzésére egyre csökkennek, mert az euróövezeti államadósság-válság miatt gyenge az európai piac - írta a lap. Az autógyártó cégnek az importot terhelő adók és vámok, valamint az árfolyamkockázatok elkerülése érdekében oda kell telepíteniük gyártókapacitást, ahol el is tudják adni a kocsikat. Kínában például május végén adják át a második BMW-gyárat, a leginkább valószínűnek pedig az tűnik, hogy legközelebb Brazíliában vagy Mexikóban építenek új üzemet - írta a Handelsblatt.

Az európai piac gyengeségét jelzi, hogy egyre többször kell az Európába szánt kocsikat átirányítani az amerikai vagy a kínai piacra. Előfordul, hogy ezekben az autókban az európai előírásoknak megfelelő dízelmotort is ki cserélni benzinmotorra.

QP | Quality Placement