A 2010-ben átadásra kerülő gyárban a tervek szerint közel 800 ember fog dolgozni - idézte Raimund Klinknert, a Knorr-Bremse AG igazgatótanácsának elnökét az MTI.

A gyárban vasúti fékrendszereket és vasúti forgóvázakat fognak gyártani - mondta Raimund Klinkner a kecskeméti gyárban tartott sajtóbeszélgetésen. Hozzátette, hogy Magyarország a kiemelt szerepet kap a cég jövőbeni stratégiájában.

Az igazgatótanács elnökének véleménye szerint, már elérte a cég a gazdasági válság mélypontját, jövőre a termelés növekedésére számítanak, de 3-4 év kell ahhoz, hogy a korábbi szinten termeljen a vállalatcsoport. Magyarország a jövőben kiemelt szerepet kap a cég stratégiájában - hangsúlyozta a cégcsoport igazgatótanácsának az elnöke.

Lepsényi István, a Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft. vezérigazgatója a cég magyarországi jelenlétével kapcsolatban emlékeztetett arra, hogy az 1989-ben alapított, akkor még többségi magyar állami tulajdonú vegyesvállalat 1993 óta teljesen német tulajdonban van.

A cég két városban van jelen Magyarországon: Kecskeméten 750 dolgozó pneumatikus és elektronikus fékvezérlő- és levegő-előkészítő rendszereket gyárt a haszongépjárművek számára, valamint a 120 főt foglalkoztató budapesti fejlesztő központ. A kecskeméti gyár termelésének 60 százalékát exportálják.

A vezérigazgató hangsúlyozta: a kecskeméti gyár egyben regionális értékesítési központ is, ahonnan 18 országba exportálnak.

Lepsényi István beszámolt arról, hogy 2008-ban 30 milliárd forint forgalma volt a magyarországi leányvállalatnak. A gazdasági válság miatti visszaesés után, 2009 végére nőtt a leányvállalat bevétele.

A Knorr-Bremse magyarországi haszonjármű üzletága ebben az évben hármas évfordulót ünnepel: 40 évvel ezelőtt írták alá Magyarországgal a haszonjárművek fékrendszer-elemeinek gyártására vonatkozó licencszerződést, a német-magyar vegyesvállalat 20 évvel ezelőtt alakult Kecskeméten, valamint 10 évvel ezelőtt alapították meg a Budapesti Kutatási és Fejlesztési Központot.

Az 1905-ben alapított Knorr-Bremse vállalatcsoport, a világ vasúti és közúti járművek fékrendszereinek a vezető gyártója. A vállalatcsoport mintegy 15 ezer embert foglalkoztat világszerte, konszolidált értékesítése 2008-ban 3,38 milliárd euró volt.

Raimund Klinkner kiemelte: a vállalat kutatásra és fejlesztésre 171 millió eurót fordított 2008-ban és 1850 embert foglalkoztat ezen a területen. A Budapesti Kutatási és Fejlesztési központban 120 ember dolgozik, akiknek a munkájával nagyon elégedettek.
QP | Quality Placement