Az orosz Mere üzletlánc tavaly nyitotta meg első három üzletét Csehországban, és most azt tervezi, hogy szolgáltatásait Szlovákiára is kiterjeszti - írja a pozsonyi Új Szó.

„Stratégiánk az, hogy a lehető legalacsonyabb árat kínáljuk az ügyfeleknek. Az árukra 15-18 százalékos felárat számítunk fel, ez az egyetlen bevételünk. Az áraink stabilak, nincsenek akcióink” – mondta Natalie Sinkina beszerzési vezető.

Mindenen spórolnak, hogy a költségeiket a lehető legalacsonyabb szinten tartsuk. Ez többnyire raklapos eladásokat jelent, szép polcok nélkül. Lubomír Drahovsky piaci elemző ezt problémának látja. "Jön egy cég, amely megmutatja, hogyan értékesítettünk az 1990-es években, amikor a kereskedelmet fokozatosan privatizálták, azaz raklapról árultak. Ezt visszalépésnek tartom ahhoz képest, amelyet az elmúlt 25 évben építettünk ki az országunkban."

Szerinte az áruház nem lesz túl sikeres Szlovákiában. "Nem sok esélyt adok ennek az üzletnek az ország fejlett részein. Természetesen lesznek olyan régiók, ahol majd ünnepelhet, feltéve, hogy megfelelően csomagolnak, tisztességesen kirakodnak, és hogy a raklapok tiszták."

Drahovský úgy gondolja, hogy az üzletnek gondot okozhat a higiéniai szabályok betartása. Szerinte az áruházban értékesített csomagok mennyiségével van probléma, ami miatt nem fog tudni megfelelni a higiéniai előírásoknak. Minél szigorúbban ellenőrzik ezt a hatóságok, annál könnyebb lesz elérni, hogy a fogyasztó ne vásároljon gyengébb minőségű árukat.

Kép: Mere