A Chrysler dolgozóit és viszonteladó partnereit egyre jobban aggasztja az a lehetőség, hogy a társaságot felvásárolja a General Motors. A szóbeszéd szerint a vevő csak a Jeep márkát és a minivan típusokat tartaná meg, a harmadik legnagyobb amerikai autógyár maradéka egyszerűen elpárologna a fúzió hevében. A Chrysler már eddig is több tízezer embert bocsátott el 66 ezer alkalmazottjából és számos kereskedőjével szerződést bontott - miután csak szeptemberben éves összehasonlításban 25 százalékkal zuhantak eladásai -, ami bizonyosan folytatódik, ha a detroiti 3-asból 2-es lesz. A társaság Detroit északi elővárosában, Auburn Hillsben lévő főhadiszállásán is jóval kevesebb ablakban látni az irodai lámpák fényét a késő délutáni órákban, mint korábban. Az épület köré települt kis éttermekben egy ideje érzik, hogy kevesebb a vendég, sok vendéglős fejében megfordult már az öngyilkosság gondolata is, ugyanis bizniszének legalább felét a Chrysler irodistáinak dél körül korgóra forduló gyomrára alapozta. A helyiek el sem tudják képzelni városrészüket a Chrysler-székház körüli nyüzsgés nélkül. A felvásárlási tárgyalások titokban hónapok óta folynak, ám az AP hírügynökség értesülései szerint az utóbbi időben felgyorsultak. Állítólag már a vezérigazgatók asztalán is megfordult a szerződéstervezet, amelynek finomítását kérték a nagyfőnökök. A Chrysler tulajdonosa, a Cerberus Capital tőketársaság ki akar szállni az autóiparból, a GM-nek pedig szüksége lenne a versenytársa egészséges készpénztartalékára, ugyanis oly gyorsan használja fel saját forrásait - havonta 1 milliárd dollárt költ -, hogy félő, előbb kifut a pénzből, mint hogy magához térne az autópiac. Korábbi hírek szerint a Cerberus megkapná a GM autófinanszírozási üzletága, a GMC 49 százalékát - a másik 51-et 2006-ban vette meg az autógyártótól -, továbbá részesedést kapna a GM-ben. Ez utóbbi még jó pénzt hozhat a házhoz, ha a társaság talpra áll. A Chryslernek 11 milliárd dollár készpénze, illetve piacképes értékpapírja van, ami nagyon kellene a GM-nek, amíg nem jut hitelhez. Eközben a Cerberus részben meg akarja venni a Chrysler azon közel 20 százalékát, amely a korábbi tulajdonos Daimlernél maradt, részben a Renault-Nissan párossal is tárgyal, mivel a GM igazgatósága állítólag hűvösen fogadta a fúzió tervét. Ugyanakkor a nyilvánosság előtt mindenki ködösít. A cégek vezetői csupán arról beszélnek, hogy a szűkülő piac konszolidációra ösztönzi a cégeket és az autógyártók vezetői mint mindig, mostanában is beszélgetnek egymással.