Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Mark Zuckerberg lépésének mindenképp van értelme üzleti szempontból, hiszen a Facebook és az Instagram jobban kisajtolta a pénzt a felhasználóiból, mint a Twitter. Most, hogy az Elon Musk tulajdonában lévő platform komoly kihívásokkal küzd, ez még könnyebb terepfoglalás lehet – írja a Reuters.

Amióta Elon Musk 2022 októberében megvásárolta a Twittert, a hálózatot technikai nehézségek és rohamléptekben menekülő hirdetők sanyargatják. Ráadásul még az aranykorszakában is csak a harmadik helyig jutott a Twitter a Facebookkal és az Instagrammal szemben. A magánkézbe kerülés előtti évben 370 millió dollárnyi veszteséget okozott, miközben a Meta 38 milliárd dollárt kaszált 2021-ben.

A Meta cash flow-ja azóta csökkent, de lehetséges, hogy a két cég még jobban eltávolodott egymástól. Mark Zuckerbergnek van egy működő üzleti modellje, amely tisztában van azzal, hogyan lehet pénzzé tenni a felhasználókat, míg a Twitter még mindig csak most dolgozik ezen.

2021-ben a Meta közel 3 milliárd napi aktív felhasználója fejenként több mint 40 dollár bevételt fialt, szemben a Twitter egy felhasználójára jutó 16 dollárjával. Zuckerberg saját fejlesztéső Twitter-versenytársa ugyan még csak a kezdeti fázisban leledzik, de már most előnybe került.

 

Már hasít a fizetős Facebook és az Instagram

Február végén indult a fizetős szolgáltatás első üteme Ausztráliában és Új-Zélandon: a két országban a szintén kék színnel jelölt, úgynevezett Meta Verified státuszba kerülnek azok, akik számítógépen havonta 11,99 dollárt, mobilon pedig 14,99 dollárt fizetnek a Facebookon és az Instagramon. Vagyis a Facebook és az Instagram havi díjáért cserébe egyfajta minőségjelzést kapnak a felhasználók, illetve tartalmaik az ígéretek szerint több emberhez jutnak el. Továbbá a Meta azt is kínálja a fizetős felhasználóknak, hogy meglévő fiókjuk eltulajdonítása is nehezebb lesz a jövőben, ahogy probléma esetén az ügyfélszolgálaton is kiemelt támogatásra számíthatnak a Facebooknál és az Instagramnál.