Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A UPS közlése szerint a 747-esből 14-et, a 767-esekből pedig 4-et rendeltek, miután az áruszállítási üzletág 2017-ben jelentősen, 9 százalékkal bővült, a javuló globális kereskedelem fellendülőben van. Az új gépeket ráadásul a UPS nem régiek cseréjére szánja, érkezésükkel egyetlen másik gépet sem vonnak ki a flottából. A UPS jelenleg 242 gépből álló, átlagosan 19 éves flottát üzemeltet, többségük Boeing 757-es és 767-es típusú - írta az MTI.

Az integrátor 2016-ban is rendelt 14 darab Jumbo Jetet az everetti repülőgépgyártótól, az újakkal együtt ezeket is 2022-ig szállítják le, ezzel több mint 4500 tonnával bővül az áruszállítási kapacitás.

A 747-esek 46 konténerben 30 ezer csomagot tudnak szállítani, ez nagyjából 153 tonnának felel meg, míg a 767-esek 31 konténerben 66 tonna árut képesek befogadni.

A megrendeléssel a Boeing 747-es gyártása várhatóan 2022-ig folytatódik, mivel a Boeing Seattle-ben kéthavonta készít el egy ilyen gépet. A gyártási rátát még 2016-ban csökkentették az áruszállítási szektor gyenge teljesítménye miatt. Az egek királynőjének is nevezett típus utasszállító verziójából ugyanis hat éve nem adtak el egyet sem, az utolsó megrendelő az Air China volt. A legutóbbi, 8-as verzióból 47 darab gyártására kötöttek szerződést, és ezekből egy híján már az összes elkészült. Áruszállítóból viszont még 36 vár arra, hogy összeszereljék és átadják az üzemeltetőnek.

A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) adatai szerint 2017-ben a globális áruszállítás 9 százalékkal bővült, a megelőző évi 3,6 százalékos ütem kétszeresénél is gyorsabban.

Képünk illusztráció.