Indult a BKV Metrófelújítási Programigazgatóságának sínszállítói tenderén az az indiai cég, amely rossz minőségű síneket szállított az eddigi karbantartások során - írja a Népszabadság. A lecserélt sínek egy év után elkezdtek kilapulni, pedig 15 évet kellene kibírniuk. Mivel a pályázat szerint az egyetlen szempont az ár, szinte biztos, hogy a teljes felújításhoz is ez az indiai vállalat szállíthatja majd a síneket.

Hasonló a helyzet a vágányépítéssel: a BKV ugyan rendkívül elégedetlen az ezt végző vállalat munkájával, mégis újra és újra szerződést köt velük. A közlekedési cég nem reagált a Népszabadság ezzel kapcsolatos megkeresésére.

Csupa bizonytalanság

Nem sikerült lezárni a metróvonal felújítási kiviteli terveivel kapcsolatban kiírt egyik tendert sem, pedig ezt a munkát tapasztalt cég végzi. A buszbeszerzési pályázattal kapcsolatos szerződést a kormány beavatkozása miatt (magyar gyártmányú buszok vásárlását forszírozzák) nem írták alá. Összességében a BKV-nál kevesen hisznek abban, hogy ősszel megkezdődhet a rekonstrukció.

Ezt valószínűsíti az is, hogy nem kötöttek szerződést a 137 milliárd forintos projekt fő pénzügyi forrásának szánt uniós támogatásra. A BKV-nál lassan készülnek a tenderdokumentációk, és nem tudni, milyen késlekedést okozhat, ha a munkák megkezdése után a kibontott burkolatok alatt váratlan bajokat találnak az építők.