Az Opel lengyelországi gyárában, Gliwicében megkezdődött az ötödik generációs Astrák sorozatgyártása. Az erre való felkészülés során a cég alkalmazottainak számát 3,9 ezerre emelte - idén és jövőre is 170 ezer autó gyártását tervezik. Közel két éves szünet után újraindítják a gyárban a harmadik műszakot.
Az idei frankfurti vásáron bemutatott öt ajtós modellt elsősorban Gliwicében fogják előállítani, de a brit Ellesmere Port is rááll, ott a kombi változatot is készítik majd.
Az új modell gyártásának indulásával megszüntetik a negyedik generációs változatának előállítását négyajtós kivitelben, csak a három ajtós és a szedán viszi tovább az örökséget. A lengyel üzemben marad az exkluzív Cascade kabriolet gyártása is, amely ősztől Buick márkanéven kerül az amerikai piacra is.
A General Motors már több kísérletet is tett a Lengyelországban való megtelepedésre, először 1994-ben kezdte meg Astrák, majd 1998-ban Vectrák gyártását. Stabil jelenlétét azonban a gliwicei gyár megépítése alapozta meg, amely 74 hektáron terül el, és a konszern egyik legmodernebb üzeme a világon.
Legolvasottabb

Válogatás nélkül beoltana minden 45 év felettit a kormány

Új korszak a NAV-nál: fogják a fejüket a könyvelők, erről nem szólt a hivatal

Tényleg Magyarországon lehet a legtöbb halálozás, nem módszertani hiba

Új sztráda és határállomás épülhet Magyarországon

Két pofont is kapnak a napelemet tervezők, érdemes sietni

Koronavírus: 207 új áldozat, 2527 fertőzött

A kilépés az unióból a nemzeti harakiri modern formája lehet

Izzanak a vonalak a Mabisznál az autós kötelező biztosítás miatt
