Az orosz pénzügyminisztérium az ország légitársaságainak megsegítését tervezi: összesen 30 milliárd rubel (1,1 milliárd dollár) értékben nyújtana hitelt a vállalatok számára, melyet azt elsősorban üzemanyagvásárlásra fordíthatnák.

A kormány emellett lehetővé tenné a cégek számára, hogy meghatározott gépvásárlások importvámját hat hónapos haladékkal, utólag fizethessék ki. Az intézkedések célja, hogy a légitársaságok piacát stabilizálják. A Kommerszant című lap információi szerint az orosz légitársaságok erre még korábban 50 milliárd rubeles támogatást kértek.

A vállalatok gyengélkedése - csakúgy, mint a világ többi részén - a világgazdasági válság miatt visszaeső kereslet és a kerozinárak megugrása miatt hosszú ideje húzódik, augusztus-szeptember környékén súlyosbodott, legutóbb a részben Borisz Abramovics tulajdonában lévő KrasAir társaság leállásáról adott hírt a média. A KrasAir a szintén nehézségekkel küszködő AiRUnion társasági csoport tagja, melynek romjain november közepén egy Russian Airlines nevű, új légitársaság felállítását tervezik. Ebben tulajdonosként az állami irányítású Russian Technology vállalat, Moszkva önkormányzata és a kelet-szibéria Krasznojarszk venne részt.