Globális szinten az internetes étel-házhozszállítás piacon közel 10 százalékos az éves megtérülés, ebből az következik, hogy ez a szegmens a továbbiakban is dinamikus növekedést produkálhat - áll a PreciseSecurity.com internetes trendekkel foglalkozó szaklap kimutatásában.

Az angol elnevezések alapján "felhő (cloud), "szellem" (ghost), avagy "sötét" (dark) szállítási vállalkozások lényege, hogy nincs hagyományos éttermük, kizárólag megrendelésre szállítanak házhoz ételt.

QP | Quality Placement

Tavaly ez a piac összesen 800 milliárd dolláros profitot hozott, a trendek alapján 2026-ra már elérheti az érték a 2300 milliárd dollárt.

A legnagyobb piac az Egyesült Államok, ami a tavalyi 336 milliárdról 2026-ra 972 milliárd profitot jelenthet a szolgáltatóknak. Ebben meglepetés nincs, az átlag amerikai háztartás évi 3500 dollár értékben rendel házhoz ennivalót.

Európa a második legnagyobb piac, ami ugyan elmarad az USA-tól, de itt is hasonló arányú növekedés várható. Jelenleg a házhoz-szállító szektor tízszer olyan sebességgel növekszik mint a hagyományos éttermeké az olyan szolgáltatók térnyerésével, mint az Uber Eats, a Deliveroo és a DoorDash.

Amerikához képest negyedével kisebb volt Európa jövedelmezősége 2019-ben, összesen 253 milliárd dolláros bevétellel. Azonban itt is nagyjából triplázódhat a következő években a piac, 2026-ig 656 milliárd dollárosra duzzadhat.

Ugyan összértékben még elmarad, az ázsiai térség az USA-nál tízszer nagyobb ütemben növekedhet a következő években. Tavaly a régió 198 milliárd dollárnyi profitot termelt, ami 2026-ra 699 milliárdra nőhet.