A Napi Gazdaság cikke

Persze a két modell csak alapvető funkciójában, vagyis az A pontból B pontba való eljutásban hasonló, egyébként nem összevethetőek.

A forint/euró árfolyam tavalyi drasztikus romlása óta a hazai importőrök csak különösen ritka esetben tudnak kétmillió forintnál alacsonyabb összeget írni egy új autó árcédulájára.

Listaáron ilyen jelenleg nincs is: a legolcsóbb a már említett két Dacia, amelyek 2 090 000 forintos árukkal nem mellesleg a legjobb ár/érték arányú modellek is egyben a piacon.

Akciók persze az autókereskedelemben is vannak: ezt is figyelembe véve a már kifutó Chevrolet Spark az abszolút legolcsóbb 1,85 millió forintos árával.

Jó szívvel azonban mégsem ezt, sokkal inkább a legújabb generációt tudnánk ajánlani, amely sokkal felnőttesebb autó benyomását kelti, akciós ára pedig leheletnyivel még mindig kétmillió forint alól indul.

Nem meglepő, hogy szinte kizárólag miniautók játszanak a legolcsóbbak versenyében, kivételt képez a Dacia párosa, amelyek a többieknél egy kategóriával nagyobbak, ezáltal már a megfizethető családi autó szerepének betöltésére is alkalmasak.

A román márkán kívül inkább csak elméleti lehetőség: a 2,4 millió forintba kerülő Lada 1118 ugyanis se nem modern, se nem különösebben jó vétel.

A divatos városi minik közül egyértelműen a 2,3 millió forintos Renault Twingo a nyerő, amely most akciós áron 2,14 millió forintért is elvihető.

A Toyota-PSA miniautó-trió közül listaáron a Toyota Aygónak, akciósan pedig a Citroën C1-nek van a legjobb ára. Felszereltségüket tekintve persze ne legyenek komoly elvárásaink ezen az árszinten, valamennyi autóban van azonban legalább egy légzsák és blokkolásgátló, jelentős részükben pedig első elektromos ablakemelő is található.

Lényegesen izgalmasabb és jóval szűkebb réteg számára érhető el a kínálat másik véglete. Az abszolút legdrágább autó a Ferrari 612 Scaglietti: az 540 lóerős V12-es motorral szerelt olasz szuper sportautóért 89 848 000 forintot kérnek.

Egy márkától csak egy modellt figyelembe véve a második helyezett egy Mercedes, ami többe kerül, mint a hazánkban kapható legdrágább Porsche. A CL 65 AMG bő kétmillió forinttal drágább a 911 GT2-nél, a Porsche sofőrjét azonban vigasztalhatja az a tény, hogy az ő autója sokkal gyorsabb, mint a lustának már csak 612 lóerős turbómotorja miatt sem nevezhető stuttgarti luxuskupé.

A GT2-höz hasonló menetteljesítményekkel büszkélkedhet az 50 milliós Audi, az R8 V10 is, amely szintén négy másodpercnél rövidebb idő alatt éri el álló helyzetből a 100 km/órás tempót, végsebessége pedig bőven 300 km/óra felett van.

Az első nem szuper sportautó a legdrágábbak versenyében a BMW 760 Li. A nyújtott tengelytávú luxuslimuzin alapáron is bő 45 millióba kerül és bár ehhez már rengeteg extra alapáron jár, a bajorok szokásához híven további súlyos milliókat lehet - és ezen a szinten már kell is - költeni a személyre szabásra.

Kevésbé technikás, ám vitathatatlanul stílusosabb négyajtós a Maserati Quattroporte, amelynek Sport GTS változatáért közel 42 millió forintot kell fizetni.

A legdrágább Volkswagen, a Phaeton W12-es motorral szerelt változata kevésbé keresett, a Lexus hibrid luxusautója, az LS600h L azonban relatíve kelendőnek számít hazánkban, utóbbi ráadásul olcsóbb és a neve is lényegesen jobban cseng a VW-énél.

Aki pedig igazi különlegességet keres, annak sem kell már átlépnie az országhatárt. Az egyik legegyedibb új autó, a Morgan Aero8 ugyanis hazánkban is megvásárolható 30 millió forintos áron, míg a puritán sportautó ikonikus márkája, a Lotus is kínálja 2-eleven GT4 modelljét 28 millióért, amivel a versenypályák egyik rettegett szereplőjévé válhat tulajdonosa.