A Honda Motor Co. elnöke, Fukui Takeo az nyilatkozta, hogy vállalat megfontolja kutatási és fejlesztési tevékenysége kitelepítését Japánból, továbbá a gyártás minél nagyobb részének elvitelét, ha nem gyengül a jen. "Csökkentenünk kell hazai kapacitásainkat, ha az árfolyam tartósan 90 jen/dollár alatt marad, a dolog vége az lehet, hogy importálni fogjuk az autóinkat Japánba" - mondta. Más problémákkal küszködik a Ford: miközben viszonylag jó pénzügyi helyzetére hivatkozva nem kért gyorssegélyt az államtól, szakértők szerint a vállalat nincs sokkal jobb állapotban mint detroiti kollégái, a GM és a Chrysler. A társaság két évvel ezelőtt, amikor még volt hitel, ingatlanjaira és más vagyonelemeire vett fel kölcsönt. Ez akkor őrültségnek látszott, míg mára már briliáns húzásnak bizonyult, hiszen ma már nem lehet forráshoz jutni. Ugyanakkor ebből nem következik az, hogy a Ford pénze örökké kitart: a harmadik negyedévben 7,7 milliárd dollárt költött veszteségei finanszírozására, ami több, mint amit a nála nagyobb GM elvert. Összességében szakértők úgy vélik, hogy a Ford sokkal inkább szerencséjének, mint bármi egyébnek köszönheti, hogy egyelőre jobb állapotban van, mint a másik két amerikai gyártó, ezért aztán hosszabb távon ugyanolyan helyzetbe kerülhet, mint azok.