A kiskereskedők évente milliókat is veszíthetnek olyan készletveszteségek miatt, amelyek megelőzhetők lennének - derül ki a KPMG új nemzetközi felméréséből, amelyben világszerte 47 jelentősebb kereskedő vett részt. A megállapítások szerint a világ számos vezető kiskereskedője úgy becsüli, hogy - lopás, kár vagy számolási és egyéb hiba miatti - készletvesztesége az árbevétel akár 3 százalékát is eléri, sőt egyes esetekben meg is haladja. Ez pedig a potenciális nyereség nagyon nagy hányada - állítja a KPMG. A felmérés szerint a veszteség a belső hiba aránya 33 százalék feletti, így a belső folyamatok tervezésének és megvalósításának javítása jelentős pénzt takaríthatna meg a kiskereskedőknek. A készletveszteség egyik oka az lehet, hogy gyakran nem egyértelmű, ki a felelős a vállalatnál az adott kérdésért. Míg szinte minden vállalat arról számolt be, hogy kijelölt munkacsoportja van a veszteségek áttekintésére és figyelésére, a jelentéstételi hierarchia - 21 különböző felelős beosztás említésével - szélsőségesen sokféle volt. Emellett a kiskereskedők komolyan idegenkednek a készletveszteség részletes adatainak megosztásától az ellátási láncban lévő olyan partnerekkel, akik segíthetnének a veszteség csökkentésében. Bár a vállalatok 68 százaléka úgy nyilatkozott, hogy együttműködnek a szállítókkal a hiány csökkentésében, a hiány teljes összegéről szóló részletes adatok és a valószínű okok szállítókkal való megosztására irányuló kérdésre a vállalatok csupán több mint egy harmada válaszolt igennel.
QP | Quality Placement